واقعیت‌های تغذیه‌ای عسل

honey-عسل

چگونه می توانیم واقعیتهای تغذیه ای عسل را هنگام تلاش برای پی بردن به اینکه عسل از چه درست شده و خواص عسل چیست نادیده بگیریم؟

شهد اساسا از آب و ساکاروز تشکیل شده است. زنبورها آنزیمهایی را به آن اضافه می کنند که باعث تشکیل ترکیبات شیمیایی دیگری شده و ساکاروز را به گلوکز و فراکتوز تبدیل می کند و سپس آب آن بخار شده به نحوی که محصول نهایی نسبت به گندیده گی مقاوم می شود.

بنابراین عسل منبع کربوهیدراتهاست و دارای:

80 درصد قند طبیعی-که بیشتر آن فراکتوز و گلوکز است. بخاطر میزان بالای فراکتوز، عسل شیرین تر از قند است.

18 درصد آب – که هر چه میزان آب کمتر باشد کیفیت عسل بهتر است.

2 درصد مواد معدنی، ویتامین، موم و پروتئین.

ویتامینهای موجود در عسل شامل: B6،ثیامین، نیاسین، ریبوفلاوین، پنتوسنیک اسید و آمینو اسید مخصوص است.

مواد معدنی آن شامل: کلسیم، مس، اهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سدیم و زینک است. “قابلیت رسانایی” یکی از روشهای غیر مستقیم اندازه گیری مقدار مواد معدنی موجود در عسل است. هر چه رسانایی بیشتر باشد کیفیت آن نیز بالاتر خواهد بود.

همچنین یکی از واقعیتهای شور برانگیز عسل این است که این شیرین کننده طبیعی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و فاقد کلسترول و چربی می باشد

واقعیتهای بیشتری در مورد کالری عسل،GL

یک قاشق سوپخوری عسل دلرای 64 کالری است

عسل دارای شاخص سلامتی GL است. و این بدان معناست که قند آن بصورت تدریجی وارد جریان خون می شود و نتیجه آن گوارش بهتر است. ما باید از خوردن غذاهایی با میزان بالای گلیسمیک اجتناب کنیم چرا که این غذاها میزان انسولین آزاد شده در خون را افزایش داده به نحوی که پانکراس تحریک می شود و همه گلوکز وارد شده به خون را متابولیز می کند.

عسل دارای مواد معدنی طبیعی و ویتامینهاست که به متابولیز کلسترول و چربی موجود در بافتها و ارگانها کمک می کند بنابراین باعث جلوگیری از مرض چاقی شده و سلامت ما را ارتقا می بخشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *